Zapchany filtr cząsteczek stałych? Co robić?

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

 

Regeneracja filtra cząsteczek stałych DPF/FAP

Filtr cząsteczek stałych potrafił i wciąż potrafi być ogromnym zmartwieniem dla posiadaczy samochodów z silnikiem diesla. Komponent ten ma bowiem tendencje do częstych awarii. To prowadzi nie tylko do nieprawidłowego wydalania spalin, ale także do szeregu problemów związanych z funkcjonowaniem silnika. Możemy doświadczyć problemów z niedostateczną mocą silnika, a także z nadmiernym spalaniem paliwa. W tej sytuacji dostępne są trzy rozwiązania: wymiana filtra na nowy, regeneracja filtra DPF lub pozbycie się tego układu z naszego samochodu. 

Czy wymiana filtra DPF jest opłacalna?

Niestety, rozwiązanie polegające na wymienieniu filtra na nowy jest niezwykle kosztowne. Za zakup części oraz wymianę w warsztacie możemy w sumie zapłacić od kilku do kilkunastu tysięcy złotych! W przypadku starszych modeli samochodów koszt może być równowartością pojazdu! Z tego względu bardzo mało osób decyduje się na to radykalne rozwiązanie. Skupmy się zatem na dwóch pozostałych ewentualnościach. Czy lepszym rozwiązaniem będzie regeneracja filtra cząsteczek stałych? A może trwałe usunięcie tego systemu wraz z właściwym sterownikiem silnika? 

Usunięcie filtra cząsteczek stałych

Wielu kierowców decydowało się na to rozwiązanie ze względu na bardzo niskie koszty, a także brak negatywnego wpływu na sprawność pojazdu. Filtr cząsteczek stałych ma za zadanie zmniejszać emisję szkodliwych substancji, które następnie dostają się do środowiska. Z punktu widzenia ekologii jest to zatem bardzo złe rozwiązanie. Kwestie podobnie postrzegają osoby pełniące władze. Z roku na rok pojawiają się kolejne przepisy, których głównym celem jest ochrona środowiska. Już teraz, za brak filtra cząsteczek stałych możemy zapłacić bardzo wysoki mandat. Brak tego systemu może być także przyczyną negatywnego wyniku na okresowym przeglądzie. Jedyną słuszną opcją pozostaje zatem regeneracja FAP. 

Na czym polega regeneracja filtra cząsteczek stałych? 

Używany, sprawny filtr DPF jest poddawany gruntownemu czyszczeniu przy pomocy wody z dodatkami specjalnych preparatów. W ten sposób wypłukiwana jest sadza oraz inne szkodliwe substancje. Regeneracja filtra cząsteczek stałych Łódź powinna zostać zakończona diagnostyką silnika i dokonaniem ewentualnych zmian w sterowniku, w taki sposób, aby uzyskać dobrą kompatybilność całego systemu. Koszt regeneracji nie jest wygórowany, a uchroni nas przed wieloma przykrymi doświadczeniami w postaci mandatu lub problemów z uzyskaniem przeglądu. 

Gdzie najlepiej przeprowadzić regenerację FAP?

Zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem będzie regeneracja DPF Łódź wykonana przez doświadczony warsztat tuningowy. Filtr cząsteczek stałych ma ogromny wpływ na prawidłowe działania silnika. Źle wykonana usługa może prowadzić do spadku mocy. Z tego względu warto zamówić tą usługę w serwisie, który zajmuje się również profesjonalną diagnostyką silnika. W ten sposób zyskujesz gwarancję, ze regeneracja filtra cząsteczek stałych zostanie wykonana prawidłowo i zapewni zarówno optymalną emisję spalin jak również dobre właściwości jezdne. 

 

 

Siedziba

Wardzyn Stary 30
95-006 Brójce, woj. łódzkie
Email: funware.chiptuning@gmail.com
Tel.: +48 793 005 903
NIP: 7282734052

Nasze usługi

  Chiptuning Łódź
  Ecotuning
  Usuwanie filtra DPF/FAP
  Regeneracja Filtra DPF/FAP
  Naprawa Filtra DPF/FAP
  Usuwanie zaworu EGR
  Hamownia
  Usuwanie limiterów prędkości i obrotów RPM
  Wodorowanie silników
  Czyszczenie zaworów ssących i kanałów dolotowych

Godziny otwarcia

Poniedziałek:8:00-16:00
Wtorek:8:00-16:00
Środa:8:00-16:00
Czwartek:8:00-16:00
Piątek:8:00-16:00
Sobota: Kontakt tylko SMS
Niedziela:zamknięte
 
Po godzinie 16:00 kontakt wyłącznie SMS

Search