Układ EGR w samochodzie

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Układ EGR w samochodzie ma za zadanie zawrócić część gazów wydechowych powtórnie do silnika. System EGR łączy kolektor wydechowy z kolektorem ssącym. Składa się z kanałów, zaworu oraz w nowszych samochodach chodnicy gazów spalinowych. Często spotykanym rozwiązaniem jest moduł zaworu wraz z chłodnicą. Zawór jest sterowany przez sterownik silnika. Schłodzenie spalin potrzebne jest do tego aby temperaturę powietrza zasilającego silnik utrzymać w jak najniższej temperaturze. Dodanie gorących spalin znacząco obniży sprawność silnika, podniesie jego temperaturę pracy i pogorszy „ekologiczność”. Samo dodanie spalin ma za zadanie zmniejszyć procentową zawartość tlenu w spalinach aby po spaleniu paliwa jak najmniej tlenu pozostało. W silnikach bez systemu EGR pozostały tlen w komorze spalania łączy się z azotem trwożąc szkodliwe tlenki azotu.

Spaliny zawracane są tylko podczas niskiego i średniego obciążenia silnika. Podczas dużego obciążenia silnik potrzebuje jak największej ilości tlenu aby spalić jak najwięcej paliwa i wygenerować odpowiednio wysoką moc. Częstą przyczyną problemów z układem EGR jest zapchany lub zacięty zawór EGR lub dziurawa chłodnica spalin. Standardowymi objawami awarii są błędy w sterowniku silnika lub w przypadku uszkodzonej chłodnicy stały ubytek płynu chłodniczego. Środkiem zaradczym w tej sytuacji jest wymiana zepsutego elementu na nowy lub zaślepienie układu. W przypadku wymiany koszty zależnie od modelu silnika mogą być bardzo duże. Zaślepienie układu EGR powoduje pozbycie się problemu w tańszy sposób lecz ze szkodą dla norm czystości spalin danego samochodu. Zaślepiając układ należy odpowiednio zmodyfikować oprogramowanie silnika aby nie pojawiały się błędy związane z nieprawidłowo działającym EGR-em. Zwiększenie ilości tlenków azotu i innych nieporządnych substancji w spalinach może zostać wykryta podczas badania spalin w czasie okresowego badania technicznego. Obecnie bardzo rzadko wykonuje się takie pomiary ale w przyszłości mogą one być obowiązkowe. W takim przypadku samochód może nie dostać zgody na dalsze użytkowanie w ruchu ulicznym. Aby taki samochód został dopuszczony do ruchu należy przywrócić sprawne działanie systemu EGR.

Siedziba

Wardzyn Stary 30
95-006 Brójce, woj. łódzkie
Email: funware.chiptuning@gmail.com
Tel.: +48 793 005 903
NIP: 7282734052

Nasze usługi

  Chiptuning Łódź
  Ecotuning
  Usuwanie filtra DPF/FAP
  Regeneracja Filtra DPF/FAP
  Naprawa Filtra DPF/FAP
  Usuwanie zaworu EGR
  Hamownia
  Usuwanie limiterów prędkości i obrotów RPM
  Wodorowanie silników
  Czyszczenie zaworów ssących i kanałów dolotowych

Godziny otwarcia

Poniedziałek:8:00-17:00
Wtorek:8:00-17:00
Środa:8:00-17:00
Czwartek:8:00-17:00
Piątek:8:00-17:00
Sobota:8:00-14:00
Niedziela:zamknięte
©2019 Funware Chiptuning

Search