Bezpośredni wtrysk benzyny

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Dążenie do zmniejszenia spalania w silnikach z zapłonem samoczynnym sprawiło że zaczęto stosować technologię bezpośredniego wtrysku paliwa do komory spalania. Pozwala to na wybranie momentu dodania paliwa do powietrza. Dzięki temu silnik może pracować w jednym z dwóch trybów. W trybie normalnym benzyna wtryskiwana jest podczas suwu ssania co zapewnia więcej czasu na odparowanie paliwa oraz poprawia wymieszanie mieszanki paliwowo-powietrznej. W takiej konfiguracji silnik podczas niskiego obciążenia ma przymkniętą przepustnicę a do cylindra dostaje się tyle powietrza ile będzie potrzebne aby współczynnik lambda miał wartość 1. W konsekwencji ciśnienie na końcu suwu sprężania tuż przed zapłonem nie jest na tyle wysokie żeby można było uzyskać dobrą efektywność energetyczną silnika. Aby to poprawić opracowano tryb pracy silnika na tak zwanej mieszance uwarstwionej. Jest to tryb w którym tylko część powietrza zaciągniętego do cylindra spala się z paliwem, reszta cylindra jest wypełniona czystym powietrzem. Aby uzyskać takie warunki konieczne jest dawkowanie paliwa dopiero podczas suwu sprężania. Wymaga to zastosowania wtrysku bezpośredniego. Podczas pracy silnika na mieszance uwarstwionej cylinder napełniany jest jak największą ilością powywietrza, przepustnica w takim trybie jest cały czas maksymalnie otwarta. Kompresja silnika sprawia że spalenie benzyny następuje przy dużo wyższym ciśnieniu niż podczas normalnej pracy silnika. Zapewnia to możliwość uzyskania dużo lepszej sprawności energetycznej silnika.

Zapewnienie niższego spalania powoduje znaczne skomplikowanie konstrukcji silnika. Nie jet to także obojętne dla jakości spalin wydobywających się z silnika. Wymusza to stosowanie dodatkowych systemów oczyszczania spalin które będą opisane w następnym artykule.

Siedziba

Wardzyn Stary 30
95-006 Brójce, woj. łódzkie
Email: funware.chiptuning@gmail.com
Tel.: +48 793 005 903
NIP: 7282734052

Nasze usługi

  Chiptuning Łódź
  Ecotuning
  Usuwanie filtra DPF/FAP
  Regeneracja Filtra DPF/FAP
  Naprawa Filtra DPF/FAP
  Usuwanie zaworu EGR
  Hamownia
  Usuwanie limiterów prędkości i obrotów RPM
  Wodorowanie silników
  Czyszczenie zaworów ssących i kanałów dolotowych

Godziny otwarcia

Poniedziałek:8:00-16:00
Wtorek:8:00-16:00
Środa:8:00-16:00
Czwartek:8:00-16:00
Piątek:8:00-16:00
Sobota: Kontakt tylko SMS
Niedziela:zamknięte
 
Po godzinie 16:00 kontakt wyłącznie SMS

Search