Regeneracji filtra cząsteczek stałych
Filtr cząstek stałych, popularnie nazywany DPF lub FAP, montowany jest od 1996 roku w
samochodach z silnikami diesla. Zadaniem filtra cząstek stałych jest ograniczanie emisji
niebezpiecznych związków do atmosfery – w głównej mierze dotyczy to sadzy i innych
zanieczyszczeń stałych, powstających w wyniku spalania oleju napędowego. Niestety, pomimo że
filtr DPF ma chronić środowisko, przysparza również użytkownikom nie lada zmartwień.
Zapychanie się filtra DPF to najczęstszy problem, z którym muszą sobie radzić. Jego rozwiązaniem
jest regeneracja filtra DPF.
Dowiedz się co to jest regeneracja FAP i gdzie ją wykonać
Kiedy ilość zanieczyszczeń wewnątrz filtra przekracza dopuszczalną objętość, prowadzi to do
pogorszenia pracy silnika. Jednostka napędowa zaczyna tracić moc i elastyczność, dochodzi
również do wielu innych groźnych sytuacji. Powodem tego jest ograniczony przepływ spalin przez
filtr, a tym samym wzrost spalania paliwa, spadek maksymalnej prędkości jazdy, wolniejsze
rozpędzanie się pojazdu, a także przyspieszone zużycie elementów silnika. Standardowa procedura
zalecana przez producenta, to regeneracja DPF Łódź przez kierowcę. Polega ona na odpowiednio
długiej jeździe z wysoką prędkością. Celem tego jest wypalenie sadzy wewnątrz filtra DPF. Do tego
celu konieczne jest działanie wysoką temperaturą.
Niestety, nie każdy kierowca jest tego świadomy. Również kiedy kupiliśmy używany samochód z
silnikiem diesla, może być już za późno na regenerację filtra tą metodą. Wówczas jedynym
ratunkiem jest profesjonalna regeneracja filtra cząsteczek stałych Łódź, przeprowadzona w
profesjonalnym warsztacie samochodowym. Aktualnie istnieje wiele metod regeneracji filtra.
Regeneracja filtra cząsteczek stałych
Regeneracja filtra cząsteczek stałych to zabieg który aby został wykonany poprawnie wymaga demontażu
filtra z auta a później przeczyszczeniu go w wyspecjalizowanym zakładzie. Sama regeneracja wymaga czasu
najlepiej żeby filtr został namoczony minimum 30 minut a później pukany powietrzem i wodą.
Jeśli filtr nie jest zbytnio zabrudzony sam proces regeneracji może trwać tylko 45 minut
ale jeśli filtr jest naprawdę zabrudzony może ona trwać nawet ponad 2h.
Do tego czasu należy doliczyć czas potrzebny na demontaż filtra cząsteczek stałych i tutaj wszystko zależy od typu auta.
Są auta w których filtr jest dostępny bardzo dobrze i sam demontaż trwa 15min a są takie które mają filtr DPF schowany
w komorze silnika i aby go zdemontować potrzebujemy usunać półoś lub nawet opuścić silnik. wtedy sam demontaż moze trwać nawet 3-4h.
Aktualnie regeneracja filtra cząsteczek stałych Łódź może być wykonywana na kilka sposobów.
Stosowanych jest co najmniej kilka technik, takich jak działanie na sadzę gorącą parą wodną, jak
również wypalanie przy użyciu specjalnych gazów, pozwalających uzyskać bardzo wysoką
temperaturę powietrza – znacznie wyższą, niż jest to możliwe w tradycyjnym sposobie wypalania
podczas szybkiej jazdy.
Czy regeneracja filtra DPF jest bezpieczna?
Koszt zakupu nowego filtra DPF to wydatek rzędu kilku tysięcy złotych. Regeneracja filtra DPF
kosztuje nie więcej niż kilkaset złotych. Jednocześnie proces jest w pełni bezpieczny dla filtra i jego
zawartości, nie ingeruje również w pozostałe elementy samochodu i silnika. Cały proces regeneracji
przebiega pod ścisłą kontrolą doświadczonego mechanika, obsługującego urządzenie do
czyszczenia. Po zakończonej regeneracji, sprawność filtra wynosi do 90% oryginalnej wydajności,
pozwalając użytkować go przez wiele kolejnych lat.