Usuwanie DPF/FAP
Głównym celem montowanego w dieslach filtra cząstek stałych (DPF) jest wyłapywanie niecałkowicie spalonego oleju napędowego. Są to chociażby cząsteczki sadzy, widoczne pod postacią czarnego dymu czy osadu. Wciąż badany jest wpływ spalin na zdrowie, przyjęte jest jednak przekonanie, że szkodą one środowisku. Z tego powodu wprowadzone zostały (i są zaostrzane z roku na rok) normy ograniczania ich emisji.
Filtr cząstek stałych dobrze sprawdza się w przypadku jazdy na długie dystanse. Dlaczego? Ponieważ do spalania sadzy dochodzi, gdy w wydechu powstanie wysoka temperatura i utrzyma się przez kilkanaście minut – co oznacza jazdę na wysokich obrotach przez dłuższy czas. Nie ma z tym większych kłopotów na długiej trasie, ale w mieście jest zupełnie niewykonalne. Krótkie dystanse i niskie obroty doprowadzają do zapchania i uszkodzenia delikatnego podzespołu.
Chiptuning – skuteczne rozwiązanie
Wielu kierowców decyduje się więc na usuwanie filtra DPF właśnie z powodu jego awaryjności. Wpływ na silnik i zwiększenie jego mocy także nie jest tu kwestią obojętną.
Oprócz fizycznego usunięcia elementu, konieczny jest także chiptuning. Ze sterowników silnika należy wyłączyć procedury obsługujące filtr DPF.
W naszym warsztacie w Łodzi przeprowadzamy chiptuning profesjonalnie – wyłączamy i usuwamy zbędne bądź problematyczne podzespoły i doprowadzamy do sytuacji, w której silnik pracuje znacznie wydajniej, niż kiedykolwiek. Doskonałe zaplecze pozwala nam na wprowadzanie modyfikacji tak, by auto nie różniło się wizualnie od stanu oryginalnego.