Usuwanie GPF – Łódź
Wzrost świadomości ekologicznej spowodował, że producenci zaczęli wyposażać nowe samochody w systemy redukujące ilość cząstek stałych. Filtry cząstek stałych stosowane w pojazdach z silnikiem benzynowym oznaczane są jako GPF (Gasoline Particulate Filter) lub OPF (Ottopartikelfilter). Usuwanie filtra GPF staje się coraz częściej konieczne, gdy systemy te przestają efektywnie spełniać swoje zadanie. W niektórych przypadkach, szczególnie przy problemach z wypalaniem filtra GPF, konieczne może być jego całkowite usunięcie. Skutki mogą obejmować zmniejszenie mocy pojazdu, zwiększenie zużycia paliwa lub zakłócenie pracy silnika. W takich sytuacjach należy udrożnić układ wydechowy lub dokonać innych napraw. Wszystkie te działania bez problemu wykona nasz zespół.

Profesjonalne podejście do usuwania filtrów cząstek stałych GPF
Usunięcie filtra GPF wymaga precyzyjnego podejścia, doświadczenia i zaplecza mechanicznego, które pozwolą na efektywne rozwiązanie problemu bez uszczerbku dla pracy silnika i układu wydechowego.
Czym są i skąd biorą się cząstki stałe?
Najprościej mówiąc – są to drobinki sadzy, które dzięki swoim niewielkim rozmiarom mogą bez trudu przedostawać się do ludzkiego organizmu. Tworzą się na wskutek błędnie przebiegającego procesu utleniania się paliwa, czyli wtedy, gdy nierównomiernie rozprowadzana w cylindrze mieszanka spalin powoduje, że większa ilość toksycznych substancji wydostaje się przez układ wydechowy. Właśnie dlatego stosuje się w nich filtr GPF/OPF, który pozwala redukować ilość cząstek w silnikach benzynowych, a tym samym spełnia odgórnie wyznaczone normy co do emisji spalin.

Profesjonalne usługi

Najwyższa jakość

Szybkość działania
Jak działa filtr GPF? Wypalanie i usuwanie OPF w porównaniu do filtra DPF
Wiele negatywnych doświadczeń właścicieli pojazdów zasilanych dieslem sprawiło, że filtry cząstek stałych DPF (Diesiel Particulate Filter) zostały owiane złą sławą. Jednak w przypadku filtrów montowanych w silnikach benzynowych (GPF/OPF) wcale nie musi być tak samo. Ciężko jeszcze mówić o doświadczeniach użytkowników, ponieważ jest to jeszcze stosunkowo nowe rozwiązanie, można już jednak dostrzec pewne zalety. Jedną z nich jest to, że proces przepalenia GPF w porównaniu do filtra DPF jest dużo szybszy. Dzieje się tak, ponieważ temperatura spalin w silniku benzynowym jest znacznie wyższa, dlatego też nie trzeba stosować żadnych wspomagaczy. Co więcej, w filtrach OPF proces ten zachodzi samoistnie i o wiele rzadziej.


Serwis filtrów w samochodach z silnikiem benzynowym
Poza wyjątkowymi sytuacjami (spowodowanymi czynnikami zewnętrznymi), samochód musi zostać oddany do serwisu, w momencie, gdy filtr zostanie zapchany. W przypadku braku możliwości samoistnego wypalanie GPF można to przeprowadzić w serwisie. W zależności od modelu pojazdu i tego jak poważny jest problem, może okazać się, że GPF trzeba będzie wymienić na nowy, co wiąże się z kosztami w wysokości od kilku do kilkunastu tysięcy złotych. Oczywiście nie zawsze jest to konieczne, a żywotność filtra można wspomagać dbając właściwie o swój pojazd.
PRACUJEMY DLA CIEBIE I TWOJEGO AUTA
Szeroki zakres usług w najwyższej jakości

Chip tuning

Launch control
