Druga generacja popularnej TT-tki zaczęto produkować w kwietniu 2006 roku a zakończono w 2014.
Względem poprzedniej generacji poprawiono wiele aspektów. Wnętrze stało się bardziej przestronne, a nadwozie lżejsze i dużo bardziej sztywne. Redukcja masy oraz poprawienie sztywności udało się uzyskać poprzez zastosowanie aluminium w konstrukcji nadwozia. Zawieszenie wraz z podwoziem jest bliźniacze z Audi A3. Dostępne są jednostki benzynowe o pojemnościach 1.8 TFSI, 2.0 TFSI, 3.2, 2.5 TFSI. Jedyny dostępny silnik Diesla to 2.0 TDI 170 km w odmianie quattro. Najsłabsza jednostka benzynowa miała 160 km a najmocniejsza 360 km. Napęd na wszystkie koła był oferowany ze wszystkimi jednostkami oprócz 1.8 TFSI.
We wszystkich tych silnikach możliwy jest chip tuning.
W roku 2010 zaprezentowano wersję Audi TT po liftingu odświeżono delikatnie wygląd oraz gamę silnikową.
Audi TT to fajny samochód o charakterze sportowym daje dużo radości z jazdy. Mimo wszystko jest to niewielki samochód nie nadający się na auto rodzinne.
Artykuły
