Model ten produkowany był w latach 2002-2008. Przeszedł lifting w 2005 roku. Gruntownie przemodelowano wygląd pasa przedniego. Zbudowany jest na stosowanej w General Motors płycie podłogowej epsilon. Bazę tę dzieli z takimi samochodami jak: Fiat Croma II, Saab 9-3, Cadillac BLS.
Samochód sprawia wrażenie dobrze solidnie zbudowanego. Gama silnikowa to jednostki benzynowe wolnossące 1.6, 1.8, 2.2 i turbodoładowane 2.0, 2.8 V6 oraz diesle 1.9 CDTI, 2.2 DTI.
Silnik 1.6 według użytkowników jest za słaby do samochodu tych gabarytów. Dobrym wyborem jest silnik 1.8 lub 2.2. Obydwa nadają się do zamontowania instalacji LPG za wyjątkiem silnika 2.2 po liftingu samochodu. Posiada on bezpośredni wtrysk benzyny. Silnik 2.0 jest dynamiczny i ma akceptowalne koszty eksploatacji. Silnik 2.8 V6 ma dużo mocy ale także jest paliwożerny i drogi w utrzymaniu. Jednostka diesla 1.9 CDTI była konstruowana przez fiata i cechuje się dobrą wytrzymałością, podatnością na chiptuning. Ma też soje wady takie jak zapychający się filtr DPF i słabe klapy wirowe. Silnik 2.2 DTI nie ma tak dobrych opini jak 1.9 ze względu na droższą eksploatację.